Karadeniz Turu 2020

Motorsiklet sürücüsünün hayalidir virajlı yollarda sürati ve rüzgarı hissederek güvenli sürüş yapmak. Manzaranın sürüş keyfinin ve adrenalin maksimuma çıktığı rotaları Can ve Taner dostlarımız bizler için hazırladı.

1. Gün. Eskişehir, Mayıslar, Bolu, Ilgaz, Kastamonu,Taşköprü, Boyabat, Sinop. Toplam 660 Km

Eskişehir’den sabah 07:30  Mayıslar’dan Bolu’ya doğru tekerler döndü. Şaşkınlık içindeyim, Eskişehir’e bu kadar yakın bol virajlı, yemyeşil  doğası olan sisli dağ yolları bundan sonraki rotalarında en az bu kadar güzel olacağının habercisiydi. Nallıhan sonrası Seben üzerinden Bolu’ya vardık. Çerkeş’te yemek molası sonrasında Ilgaz dağına vardık. Ilgaz milli park zirve yolu sadece doğal güzellikleriyle değil aynı zamanda virajlı yolları ile sürüş keyfini iki katına çıkartı. Sonrasında Kastamonu, Taşköprü, Boyabat üzerinden Sinop’a saat 20:00 civarı ulaştık. Otelimiz “Zinos Otel” Karakum’da sahilde güzel deniz manzarası, hijyenik ve  temiz odaları ile Pandemi döneminde bize güven verdi. Akşam yemeğini Beyaz Ev restoranında yedikten sonra erkenden yattık.

Seben – Bolu arası yollar…

2. Gün. Sinop, Boyabat, Havza, Ladik, Taşova, Erbaa, Niksar, Akkuş, Tekkiraz, Ünye, Fatsa, Ordu, Piraziz. Toplam 541 Km

Sabah 07:30 sularında teker döndü. Önümüzde süprizlerle dolu bir rota olduğu kesin. Tokat şehri etrafındaki dağları daha önce duymuştum. Karadenize paralel zorlu geçitleri olan Canik dağları bizleri bekliyor. Erbaa’da öğle yemek molası verildi. Taner hocamın Asistanı Dr. Seyy,d Ahmet Şahin bizim için restoran da yer ayırmış. Kendisine tekrar teşekkürleri borç bilirim. Bu kadar nefis pirzola yememiştim uzun zamandır. Canik dağları tepeleri sisli yağmur ihtimali var,  yağmurluklar giyildi. Erbaa’dan Niksar Üzerinden Çamiçi yaylasına vardır. Buradaki mola sonrası, önümüzde  yoğun sis içinde Akkuş-Ünye etabı var ki, tarihte çok eski çağlara dayanan ve en eski askeri  ve ticaret yolu olma özelliği taşıyan  İpek yolunun buradan geçtiği söylenir.  Akkuş, Tekkiraz rotasından sisli tepelerden sonunda Ünye’ye sahile indik. Ekipte yorgunluk belirtisi var. Bir an önce otele ulaşıp dinlenmek istiyoruz. Bu akşam Piraziz de Ramada otelde kalacağız ve Taner hocam bize aksam yemeğinde  Karadeniz pidesi sözü verdi. Gluten’in insana yararı olabileceğini  Eğrice Pide’de pide yedikten sonra anladım.

Sisli Canik Dağları

3. Gün. Piraziz, Ordu, Fatsa, Aybastı, Perşembe yaylası, Reşadiye, Niksar, Tokat, Amasya. Toplam 394 Km

Eğrice Pide’nin gluteni iyi geldi dünkü yorgunluk gitti, yüzlerde gülümseme var. Bu günkü rota 394 km görünüyor, ancak Aybastı, Perşembe yaylası geçiti zorlu. Piraziz ve çevresi Taner Hocamın çocukluğunun geçtiği yerler. Sabah erken büyüklerin mezarını ziyaret ettik, rahmet diledik, biraz da taze fındık yedik.  Ordudan çıktıktan sonra eski Karadeniz yoluna döndük Perşembe Fatsa arasında sahil yolunun yol kalitesi ve virajları üst seviyedeydi. Yol üzerinde Yason Kilisesini ziyaret ettik,  uzun saçlının yerinde çay içtik. Artık hazırız, Aybastı-Perşembe yayla etabına.  Aybastı da bizi davul zurnayla karşıladılar. Ekibin arkada kalanlarını beklediğimiz yerde düğün varmış, bizi gören davul zurna ekibi düğünü bırakıp yanımıza geldi. Onlar çalar da biz oynamaz mıyız. Perşembe yaylası tırmanış ve iniş oldukça zorlu geçti. Sis çok yoğundu görüş 50 metrenin altına düştü. Yol kalitesinin kötü olması ayrıca bizi zorladı. Yer yer hızımız saatte 10 km’ye düştü. Yorucu bir Perşembe yaylası geçişi yaşadık. Taner hocamızın sürprizleri bitmiyor, şimdi de bize Tokat kebabı sözü verdi. Ekip canlandı tekerler döndü ve Tokat dayız. Taner hocam 13 yıl Tokat da hizmet yapmış, üniversitenin kuruluşunda emekleri geçmiş. Şehrazat restorana vardığımızda masa zaten hazırdı, hemen Tokat kebapları tepsilerle geldi. Patlıcan, sarımsak, köz biber, domates ve kuzu eti bu kadar birbirine yakışır, fena yedik. Kahvelerimizi Tokat içindeki kuru Sandık kuruyemiş dükkanında içtik. Buranın sahibi de Taner hocamı tanıyanlardan. Birde ceplerimize kadar kuru yemiş verildi. Tokat Amasya 113 km düz yol. Amasyada The Apple Palace otelimize 20:00 civarı ulaştık. Ekibin bir kısmı yorgun ve erkenden yattı. Bir grup Amasya gece turuna çıktılar.

Perşembe-Fatsa arası Bolaman virajları.
Tokat Kebabı.

4. Gün. Amasya, Merzifon, Tosya, Ilgaz, Çerkeş, Beypazarı, Nallıhan, Mihalıçcık ve Eskişehir. Toplam 614 km.

Artık dönüş yolundayız. Dönüş yolları hep sıkıcı olur. Daha kısa ve sıkıcı Ankara rotasından çıkıp daha eğlenceli Tosya Ilgaz Kızılcahamam rotasını seçtik. Çerkeş Kızılcahamam yolunda çalışma var yola mıcır döküyorlar. Işık dağının güzelliğini maalesef hissedemedik. Beypazarı’nda öğle yemeği molası verdik. Hava oldukça sıcak, günlerden Pazar olduğu için çarşı insan seli. Eve dönme vakti toparlanıp yola koyulduk. Yol çalışmaları Nallıhan-Mihalcık yolunda da devam ediyor. Yol sanki kum havuzu. BMW R1200GS ADV sahibi olduğuma bir kez da sevindim bu yollarda beni hiç tedirgin etmedi zor duruma sokmadı. Tesekkürler Taner, Can, Özcan, Müfit, Kerem, Serdar, Murat.

Karadeniz kısa süreye sıkıştırılacak bir rota değil. Her ilin kendi içinde görülmesi gereken inanılmaz rotalar mevcut. Örneğin sadece Giresun’a 1 hafta lazım ki tüm sahil kısmı ve yayla rotaları görülebilsin. Hele bir de sis olmayan havanın güzel zamanlarına denk gelme mucizesi yaşanırsa tadına doyum olmaz.